mammabecha

Alla inlägg den 22 augusti 2013

Av mammabecha - 22 augusti 2013 19:17

   Har investerat lite nya prylar till köket, och ikväll testar jag den ena, det är faktiskt min käre broder som fått mig att skaffa en sådan, efter att man alltid får så udnerbart god färsk pressad juice utan tillsatser när man är förbi honom. :)

Så det blev att köpa en råsaftcentrifug och den är värd varje liten krona, min lilla prinsessa är rätt kräsen när det kommer till juice samt att det är så mycket socker och tillsatser i dem färdiga, men hör och häpna hon och hennes Prins fick varsitt glas till melliset och denna jucie var omtyckt både av stora och små !

 

Ikväll satsade vi på dels juice men även att göra apelsinsorbet glass med färskpressad apelsin juice och fruktkött :)

Så ser det ut på vägen till att få färdig apelsinsorbet, nu är det bara att vänta 2 h innan man kanb provsmaka ;P


      

  

//  © MammaBecha

Av mammabecha - 22 augusti 2013 18:58

Det kan man faktiskt, nu har vi ju turen att bo på bottenvåningen och ha gräsmatta nedanför altanen, och tur det annars skulle jag bli tossig då jag älskar att hålla på med blommor, odla och sånt där :)

Det enda jag skulle kunna tänkas byta min lägenhet, altan och allt det där mot det är ett hus med gård.


     

  

     

//  © MammaBecha

Ovido - Quiz & Flashcards